Een website waarbij content eenvoudig is aan te passen in meerdere talen

Voor Elacin ontwikkelden we een website die de zakelijke markt optimaal bedient. De site moest niet alleen informeren, maar vooral ook activeren - met een gebruiksvriendelijke navigatie en conversiegerichte functionaliteiten om de online zichtbaarheid én verkoop te vergroten.  

Hoewel mkb’ers de belangrijkste doelgroep van Elacin vormen, groeit de vraag vanuit consumenten snel. We wilden van een puur informatief platform een activerende omgeving maken, die naast de focus op B2B-klanten ook de B2C-markt stimuleert om gehoorbescherming aan te schaffen. Dat was een uitdaging, omdat beide doelgroepen om een andere benadering vragen.

Het belangrijkste was om de (online) zichtbaarheid te vergroten en bezoekers te activeren. De nieuwe website moest het voor consumenten eenvoudiger maken om gehoorbescherming aan te schaffen, en voor mkb’ers om gemakkelijker een offerte aan te vragen of een afspraak in te plannen.

We startten met een pilot om de B2C-markt te testen en waardevolle inzichten te verzamelen. De inzichten uit deze pilot vormden de basis voor de nieuwe website, die we ontwikkelden in Umbraco. Deze omgeving combineert slimme navigatie, activerende call-to-actions, duidelijke doelgroepsegmentatie en flexibele contentbeheeropties – afgestemd op zowel zakelijke als particuliere gebruikers.

Dé specialist in op maat gemaakte gehoorbescherming

Met 40 jaar ervaring is Elacin dé specialist in op maat gemaakte gehoorbescherming. Onze geavanceerde producten, zoals het Elacin RC-filter en de Elacin Universele Gehoorbeschermers, bieden heldere spraakverstaanbaarheid en hoogwaardige kwaliteit, en zetten daarmee de standaard in de industrie.

Elacin Website Visual

De consumentenmarkt verkennen met een pilot

Om te testen of directe verkoop aan consumenten haalbaar was, startten we een pilot. We ontwikkelden landingspagina’s voor consumenten en onderzochten of zij bereid waren een afspraak te maken voor een gehooraanmeting. Dit gebeurde op locaties in Breda, Rotterdam en Nijmegen. De pilot bleek succesvol en bevestigde de groeiende vraag naar op maat gemaakte gehoorbescherming in de consumentenmarkt. 

Een website die inzichten omzet in resultaat

De succesvolle pilot gaf waardevolle inzichten, die de basis vormden voor de nieuwe website. We ontwikkelden de site in Umbraco, een platform dat naadloos aansluit op de Microsoft-gebaseerde bedrijfsprocessen van Elacin.  

"Wat voor ons heel belangrijk was, is dat we nu zelf eenvoudig content kunnen aanpassen in meerdere talen. Met dit cms werkt dat uitstekend,” zegt Gemma Schneeman, Directeur Marketing & Digitale Verkoop bij Elacin.

 

De nieuwe website biedt: 

  • Slimme navigatie die klanten snel naar de juiste informatie leidt. 

  • Activerende call-to-actions die het makkelijker maken om afspraken te plannen, offertes aan te vragen en contact op te nemen.  

  • Duidelijke segmentatie met categorieën zoals werkgerelateerde bescherming, reizen, slapen en feesten. 

  • Een flexibele beheeromgeving waarmee Elacin zelf pagina’s en content kan aanpassen met behulp van custom blokken. 

  • Google Maps-integratie voor een verbeterde store locator, zodat klanten direct afspraken kunnen maken op een locatie naar keuze. 

  • Meertalige ondersteuning via de Umbraco Translation Manager.

 

"De toevoeging van de 'Gehoorbescherming'-sectie in het hoofdmenu is voor ons echt een succes," voegt Gemma toe. "Deze sectie helpt ons verhaal beter te vertellen en onze klanten vinden sneller wat ze zoeken." 

Elacin Store Locator

Sterke basis voor groei in de markt

Dankzij de vernieuwde website en strategie heeft Elacin een stevige basis gelegd om de zichtbaarheid te vergroten in de markt. Klanten vinden eenvoudiger informatie, kunnen laagdrempelig een afspraak maken en worden actief gestimuleerd om in actie te komen.  

Tegelijkertijd blijft de website sterk gericht op de B2B-markt, met relevante content gericht op wet- en regelgeving en zakelijke toepassingen. “We krijgen nu niet alleen veel positieve reacties van onze klanten, maar zij vragen ook zelf actief om onze content. Dat laat zien dat we de juiste stappen hebben gezet,” zegt Gemma. 

Verdere groei en digitalisering

Elacin blijft investeren in groei en digitalisering. Samen werken we aan de volgende stappen om de website en strategie verder te versterken:  

  • Opzetten van een KPI-dashboard om websiteprestaties en marketinginspanningen te monitoren. 

  • Verdere optimalisatie van de store locator en verbetering van de gebruiksvriendelijkheid. 

  • Uitbouwen van de digitale marketingstrategie. 

  • Toekomstplannen voor een B2B-klantenportal en eventuele webshop voor consumenten.  

We zijn ontzettend blij met de samenwerking. Orange Juice combineert creativiteit met kennis van zaken en een nuchtere aanpak. Dankzij die combinatie hebben we niet alleen een betere website, maar ook een strategie die onze groei ondersteunt.
Gemma Schneemann Directeur Marketing & Digitale Verkoop, Elacin

We helpen je graag om digitaal succes te behalen

Wij vertellen graag meer over onze oplossingen. Je kunt ons bereiken via telefoon of mail.
Remco Van Nieuwenhoven (1)
Remco van Nieuwenhoven Oprichter & strateeg
ContactEmployee Remco van Nieuwenhoven +31 (0)26 327 40 45 remco@orangejuice.nl
Over mij
  • ️Zen
  • Zoons
  • Handicap 17
Dion Van Nieuwenhoven
Dion van Nieuwenhoven Technisch directeur
ContactEmployee Dion van Nieuwenhoven +31 (0)26 327 40 45 dion@orangejuice.nl
Over mij
  • Leest alles
  • Hobbytuinder
  • Speelt (een beetje) gitaar en piano